reklama

Kauza Stvoriteľ

Som ateista. Neverím v Boha, Alaha, Šivu, proste neverím v boha. Ani v Satana. V nebo a peklo snáď len symbolicky. Aj preto som začala čítať knihu „Kauza Stvoriteľ od Lee Strobela. Okrem tejto „kauzy napísal aj knihy „Kauza Kristus a „Kauza viera (vyčítané zo zadnej strany obálky knihy).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (39)

 Kniha sa zo začiatku zdá kvalitná, prepracovaná, ale najmä objektívna. Žiaľ, túto objektivitu (čím ďalej čítate, tým viac) stráca. Chcela som čítať dielo, v ktorom by boli rozobraté konflikty medzi vedou a vierou. Chcela som, aby myšlienky autora boli otvorené všetkým možnostiam, aj keď „dôkazy" sú neodvratné. No viem aj to, čo som nechcela. A síce, aby táto téma v rukách Leeho Strobela stratila svoj potenciál. A to sa, bohužiaľ, stalo.

 Určite je to tým, že Strobelove pôvodné povolanie je - pastor. Čudovala som sa, lebo ak je niekto pastor, kňaz či farár, myslela som, že je „zmierený" s existenciou Boha. Ale Strobel je iný. Myslela som, že v tejto knihe chce polemizovať o existencii Boha a nie len predkladať „suché fakty", ktoré by mali dokazovať, že Boh jestvuje.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Strobel urobil osem interview s poprednými vedeckými pracovníkmi. Väčšina z nich (ak nie všetci) boli v minulosti ateisti, no teraz sú veriaci. Je síce pekné, že sa nimi stali vďaka výskumom, no osem veriacich v ôsmych rozhovoroch... Dalo by sa povedať, že je to diskriminácia vedcov-ateistov. Autor totiž prezentuje len teologické názory.

 Zmierila som sa teda s tým, že nám chce vnucovať teologicko-vedecké predstavy o vzniku života. Ale dorazil ma záver knihy. Strobel sa (napriek mojej antipatii) javil ako racionálne zmýšľajúci človek. Prečo teda na konci svojej kvázi objektívnej knihy píše, že, citujem: „Nakoniec, Boh nie je len stvoriteľom v nejakom širokom slova zmysle, on je tvojím Stvoriteľom. Bol si utvorený tak, aby si si k nemu mohol utvoriť živý, dynamický a dôverný vzťah. A ak ho budeš hľadať celým srdcom, on zasľúbi, že ťa privedie ku všetkým cestám, ktoré potrebuješ k tomu, aby si sa k nemu dostal". Toto mi naozaj vadilo, pripadalo mi to, akoby chcel ateistov a neveriacich presvedčiť (priviesť) k viere v Boha. A som si istá, že ak by sa takýto výrok vyskytol na začiatku knihy, prešla by ma chuť ju čítať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Takže, práve si kladiem otázku, ako ma tá kniha ovplyvnila. Začala som veriť v Boha alebo som sa od neho ešte viac odlúčila? Poviem vám, ak by nejaký neveriaci človek s priveľmi otvorenou mysľou prečítal toto dielo, bez rozmýšľania by uveril tomu, že Boh existuje. No musím sa priznať, že aj ja som trocha na vážkach. Nie preto, či Boh existuje, to nie, v tom mám jasno. Ale začala som premýšľať, či za vznikom života treba hľadať skutočnosti, ktoré tvrdí Darwin a spol., alebo bol náš vznik podmienený existenciou vyššej moci. Neverím, že Boh existuje, ale prečo by nás nemohla „stvoriť" zatiaľ neobjavená vyššia inteligencia? Aby som si teda urobila úplný obraz o našom vzniku, musím si prečítať Darwinov Pôvod druhov. Dúfam, že ma naša predpotopná knižnica opäť nesklame.

Simona Móciková

Simona Móciková

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som pesimistická a flegmatická, život však beriem s humorom. Snažím sa žiť najlepšie ako viem. Nie vždy mi to však vychádza. Zoznam autorových rubrík:  Pohľady na veci okolo mňaRecenzie na knihySúkromné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu